~~Nine-O Club~~

For Who's Born On 1990
 
::Homepage::::Homepage::  HomeHome  Gallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Lawak Jenaka

View previous topic View next topic Go down 
Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
AuthorMessage
aans_wer
Moderator
Moderator


Number of posts : 753
Age : 26
Location : terengganu
Age : 18
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 14, 2008 9:57 pm

heheh....bly lak cam tuh...

_________________
Back to top Go down
View user profile
Lah
Admin
Admin


Number of posts : 430
Age : 26
Location : Rawang City~Bangi
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 14, 2008 10:21 pm

azyana wrote:
aku pening skit la bce lawak pntianak nih.. tak pham.. scratch

otak anda perlu dcuci....

banyak sgt bende tuh...

sy paham....

hmm....

_________________
PERHATIAN KEPADA AHLI 90BORN....SELEPAS REGISTER ANDA DIGALAKKAN MEMPERKENALKN DIRI DI TOPIC PERKENALKAN DIRI....DGN INI AHLI 90BORN YG LAIN DAPAT MENGETAHUI TENTANG DIRI ANDA DGN LEBIH MUDAH....TERIMA KASIH....

Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/brotherlah
azyana
Moderator
Moderator


Number of posts : 910
Age : 26
Location : Lumut
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 14, 2008 10:22 pm

emm.. sesape yg ingin brainwash aku??

haha

_________________

' jadilah diri sendiri maka kita tahu siapa diri kita '
Back to top Go down
View user profile http://dyanaazyana.blogspot.com
Lah
Admin
Admin


Number of posts : 430
Age : 26
Location : Rawang City~Bangi
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 14, 2008 10:27 pm

kalo dapat jgn kate otak anda...

hati.....buah pinggang.....ginjal sekali.....
sy akan cuci....

huhu....

_________________
PERHATIAN KEPADA AHLI 90BORN....SELEPAS REGISTER ANDA DIGALAKKAN MEMPERKENALKN DIRI DI TOPIC PERKENALKAN DIRI....DGN INI AHLI 90BORN YG LAIN DAPAT MENGETAHUI TENTANG DIRI ANDA DGN LEBIH MUDAH....TERIMA KASIH....

Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/brotherlah
aans_wer
Moderator
Moderator


Number of posts : 753
Age : 26
Location : terengganu
Age : 18
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 14, 2008 10:30 pm

huh pkj lengkap...

ko nk offer kat azyna jew k??

ak ko xnk tlg wash kan skli??

_________________
Back to top Go down
View user profile
Lah
Admin
Admin


Number of posts : 430
Age : 26
Location : Rawang City~Bangi
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 14, 2008 10:36 pm

aans_wer wrote:
huh pkj lengkap...

ko nk offer kat azyna jew k??

ak ko xnk tlg wash kan skli??

erk...

anda pun mau ka?....

tambah lagi 1...

tulang sum2....

_________________
PERHATIAN KEPADA AHLI 90BORN....SELEPAS REGISTER ANDA DIGALAKKAN MEMPERKENALKN DIRI DI TOPIC PERKENALKAN DIRI....DGN INI AHLI 90BORN YG LAIN DAPAT MENGETAHUI TENTANG DIRI ANDA DGN LEBIH MUDAH....TERIMA KASIH....

Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/brotherlah
azyana
Moderator
Moderator


Number of posts : 910
Age : 26
Location : Lumut
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Thu Apr 17, 2008 2:52 pm

Fakta Sejarah yang tak tertulis di dunia

FAKTA 1: Puteri Gunung Ledang
Setelah dikajiselidik melalui sebuah perkuburan yang terdapat dipinggir Gunung Ledang, terdapat kesan-kesan peninggalan dan bukti yang menunjukkan mayat di dalam kubur tersebut ialah Puteri Gunung Ledang. Di sebelah bawah badan mayat tersebut terdapat secalik kertas dan setelah diselidik ia sebenarnya Kad Pengenalan Puteri Gunung Ledang. Nama sebenar Puteri Gunung Ledang yang tertera didalam IC itu ialah Tiara Jeaquelina bin Abdullah.

FAKTA 2: Batu Bersurat Terengganu
Mengikut sejarah, ada seorang hamba sultan Terengganu telah dipancung kerana telah melakukan kesalahan. Namun tidak diberitahu apa kesalahannya. Di atas kajiselidik kami, hamba yang dihukum bunuh itu sebenarnya ialah seorang yang bekerja sebagai posmen tetapi tidak mahu menghantar surat-surat baginda kemudian posmen itu melonggokkan surat dirumahnya. Pulis telah menemui 1,290 pucuk batu bersurat di rumah posmen tersebut. Alasan posmen itu ialah macammana dia nak angkat batu-batu bersurat tu naik basikal untuk dihantar ke penerimanya.

FAKTA 3: Keris Taming Sari
Ramai yang mengatakan bahawa keris taming sari telah hilang dan tidak dijumpai sehingga kini. Namun kami telah menemuinya di salah satu kawasan di pendalaman Melaka. Setelah berbulan-bulan mengadakan ekspedisi mencari keris taming sari barulah kami menemui motor Kris yang ditunggang oleh pakcik Taming yang sedang memakai Sari.

FAKTA 4: Bangunan WTC Runtuh di New York
Sebenarnya bangunan ini dapat diselamatkan dari runtuh namun fakta kami sangat jelas kenapa sebenarnya ia runtuh. Persoalan kenapa bangunan ini runtuh terjawab kerana Superman pada masa tu spender dia basah lalu malu untuk dia keluar tanpa spender dia, Batman pula takleh keluar siang sebab kelawar tidur waktu siang. Spiderman pulak hari tu mengalami kincit perut dan terberak-berak kerana tertelan sarang labah-labah. Manakala Kapten Amerika pada hari tu sedang menghadiri majlis penerimaan pangkat sebagai Kapten. Hulk dan wolverine pula tengah menghadiri interview sebagai pelayan hotel dan last sekali catwomen tengah jahit kostumnya yang koyak. Ini semuanya fakta kenapa bangunan tu runtuh kerana superhero amerika mengalami masalah.

FAKTA 5: Taliban
TalibanTaliban Sebelum Amerika ingin menyerang Afghanistan, sebenarnya mereka ingin menyerang Malaysia terlebih dahulu kerana pada sangkaan mereka Malaysia ialah pusat pentadbiran Taliban yang diketuai Osama Laden. Namun akhirnya mereka malu pada tahap baboon kerana taliban yang mereka sangkakan itu sebenarnya ialah sebuah syarikat telekomunikasi yang bernama Talikom Malaysia Berhad.

_________________

' jadilah diri sendiri maka kita tahu siapa diri kita '
Back to top Go down
View user profile http://dyanaazyana.blogspot.com
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Thu Apr 17, 2008 2:55 pm

hehehe
yela 2...
fakta yg menarik prhatian aku...
aku ske skali psl batu bersurat tu...
yg 2 aku rasa betul kot... scratch
huhu...

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
annemishi
Addicted
Addicted


Number of posts : 224
Age : 26
Location : kedah dowh~~~
Age : 18
Registration date : 2008-04-08

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Thu Apr 17, 2008 4:29 pm

huhuh..
ntah hapa2...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/altoniso
tuyuk
Motivated
Motivated


Number of posts : 180
Age : 26
Location : Kelantan
Age : 18
Registration date : 2008-03-01

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Thu Apr 17, 2008 9:36 pm

hik2..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/suecuk
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: dalam lawak, ada pengajaran   Fri Apr 18, 2008 1:50 am

DALAM JENAKA, ADA PENGAJARAN....

19 SEBAB AKU XNK KAPEL....

1. Sebelum kite kenal kat ayang, setiap
sem kite dapat Anugerah Dekan.
Bile dah kenal ngan ayang, setiap sem
kite repeat paper. Sebelum kenal
ngan ayang kite belajar pakai duit
biasiswa, lepas kenal ngan ayang,
keluar makan lagi nak mintak duit ngan
emak kite.

2. Kalau ade 1 buah epal, kite bagi je
kat ayang Kalau ade 2 buah
epal, kita bagi yang besar kat ayang.

3. Kalau kite makan ikan, ayang makan
tang badan ikan tu, kite pula
makan tang kepala ikan tu je.

4. Ayang ni tak la cun sangat, tapi kite
tak pernah kutuk ayang tak
cun. Tapi kite yang hensem ni ayang lagi
nak kutuk ngan member depan
kite, kata kite tak hensem langsung.
Eera Fazira berlalu depan mata,
kite diam je. Takut kalau puji kang
ayang marah. Mat Indon duk depan
Sogo ayang gi ngorat time kite gi
tandas. Siap mintak nombor tepon
depan kite lagi.

5. Kalau keluar ngan ayang, ayang slambe
nak makan Starbucks, kite
tipu kite dah kenyang, padahal bile dah
sampai kat umah kite makan mee
maggi.


6. Sebelum kenal ngan ayang., kite tak
pernah ade girlfriend. Selepas
ayang kenal ngan kite, genaplah koleksi
ayang ada 20 boyfriend
kesemua nya. Kite tak pernah marah ayang
plagirl, dah tu ayang kata
kite cam sami buddha.

7. Kalau ayang rasa nak cium kite, ayang
cium terus tak pernah tanya
pun. Tapi bile kite rasa nak cium ayang,
lepas tanye lagi nak kene
reject.

8. Ayang selalu pukul dada kite, tampar
muka kite, cubit peha kite,
kite tak pernah tengking sekali pun,
apatah lagi nak cubit, nak
tampar, nak pukul?

9. Pernah ayang tanya kalau ayang jatuh
cinta ngan laki lain, kite nak
buat ape. Kite kate kite nak bunuh laki
tu. Tapi bile kite tanya kalau
kite jatuh cinta kat pompuan lain, ayang
nak buat ape, ayang kata nak
bunuh kite, emak kite, ayah kite ngan
nenek kite.

10. Kite beli mask Clinique ngan ayang
harga RM300 kite kate harga
RM30. Ayang beli jam tangan kat kite
harga RM30 ayang kate harga
RM300.

11. Setiap kali berjumpe kite bagi
hadiah kat ayang, tapi setiap tahun
birthday kite ayang kate dah lupe.

12. Kite rosakkan headphone walkmen
ayang, kite ganti satu discman
baru. Ayang rosakkan kerete kite, ayang
buat derk je.

13. Sekali ayang demam, kite kene diet
2kg nak jaga ayang. Sekali kite
demam, ayang tambah berat 2kg sebab
abiskan makanan kite.

14. Kite tak pernah kata ayang pendek,
ayang marah kite tinggi sangat,
member ayang ketawakan ayang.

15. Ayang datang umah kite, kite tido
sofa, kite datang umah ayang,
kite gak yang tido kat sofa.

16. Mak kite belikan rantai Tiffany ngan
ayang. Mak ayang tak pernah
ajak kite makan kat umah ayang walau
sekalipun.

17. Kucing umah kite bersalin, kite bagi
anak kucing yang paling cute
kat ayang, 2 hari je ayang bela, kucing
tu dah mati. Ayang tak kate pa
pe pun. Ayang bagi ikan emas yang dah
dekat mati kat kite, 2 hari kite
bela dah mati. Ayang kata nak bunuh
semua anak kucing kite.

18. Ayang kalau nak pakai duit kite,
terus ambil takyah bagitau. 30 ke
80 ke seratus ke selagi wallet kite ade
duit. Aritu kite nak pinjam 10
ringgit sebab terlupe bawa wallet, ayang
kate kite kedekut.

19. Birthday ayang kite tak pernah
terlupe. Birthday kite arini ayang
tak pernah ingat.

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
azyana
Moderator
Moderator


Number of posts : 910
Age : 26
Location : Lumut
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Fri Apr 18, 2008 8:12 am

alala.. cite utk sesape yg frust cinta.. hehe

_________________

' jadilah diri sendiri maka kita tahu siapa diri kita '
Back to top Go down
View user profile http://dyanaazyana.blogspot.com
aans_wer
Moderator
Moderator


Number of posts : 753
Age : 26
Location : terengganu
Age : 18
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Fri Apr 18, 2008 9:36 am

title xkne tkr...

19 sbb ak mntk clash..

papew al pown ...ayng tuh mmg kjam siott..

wakaka

_________________
Back to top Go down
View user profile
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Fri Apr 18, 2008 11:22 am

ameeroz wrote:
DALAM JENAKA, ADA PENGAJARAN....

19 SEBAB AKU XNK KAPEL....

1. Sebelum kite kenal kat ayang, setiap
sem kite dapat Anugerah Dekan.
Bile dah kenal ngan ayang, setiap sem
kite repeat paper. Sebelum kenal
ngan ayang kite belajar pakai duit
biasiswa, lepas kenal ngan ayang,
keluar makan lagi nak mintak duit ngan
emak kite.

tobat dh aku xnk kapel tyme blaja...
abes musnah masa depan aku!!

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
aans_wer
Moderator
Moderator


Number of posts : 753
Age : 26
Location : terengganu
Age : 18
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Fri Apr 18, 2008 11:47 am

huhu...tol tuh...

so tyme blja jgn nk mngtl lak

_________________
Back to top Go down
View user profile
waniey90
New User
New User


Number of posts : 37
Age : 25
Location : pahang
Age : 18
Registration date : 2008-04-11

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Fri Apr 18, 2008 2:10 pm

btol2!!!!
hancor.. bekecai.... musnah... punah ranah....
Back to top Go down
View user profile
munirah90
Addicted
Addicted


Number of posts : 209
Age : 26
Location : cheras
Age : 18
Registration date : 2008-04-18

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 21, 2008 7:29 pm

seorang pegawai trafik ternampak sebuah kereta yang dipandu tersangat perlahan dianggarkan hanya dipandu 22 batu sejam sahaja. Maka Polis trafik pun berfikir ” Tak boleh jadik niee..lambat dari kura-kura..sangat bahaya bagi pemandu yang lain”.

Polis trafik pun menahan dan memeriksa kereta itu dan didapati terdapat 5 orang wanita - dua wanita di depan dan tiga duduk di belakang - mata kesemuanya terbeliak dan mengigil ketakutan yang amat sangat dengan muka pucat macam mayat. Pemandu wanita sangat hairan dan bertanya ” Apa kesalahan saya tuan? saya memandu mengikut had laju..kenapa ditahan?” “Makcik” polis trafik menjelaskan ” makcik bukan melebihi had laju, tapi memandu terlalu lambat sangat dari had laju jugak boleh menyebabkan kemalangan kepada kereta yang lain”

“lambat dari had laju ?” wanita itu merasa hairan.

“Tuan, saya mengikut dengan tepat kelajuan yang tercatat di papan tanda.[JALAN AMPANG 22]!” bantah wanita itu dengan marah. Polis trafik itu tersenyum sindir dan menjelaskan maksud nombor 22 itu adalah tanda nama jalan dan bukanya had laju. Dengan perasaan malu,wanita itu mengucapkan terima kasih atas penjelasan itu.

” Tapi sebelum makcik meneruskan perjalanan, saya ada satu pertanyaan…adakah kesemua penumpang di kereta makcik semuanya sihat? nampaknya makcik-makcik yang lain macam mengigil ketakutan dan muka pucat” polis trafik itu bertanya kehairanan

“Oh…jangan bimbang ,mereka semua akan bertenang semula selepas beberapa minit lagi. Kerana kami baru saja menuruni [Jalan Bukit Bintang 309].”
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/bongek90
aans_wer
Moderator
Moderator


Number of posts : 753
Age : 26
Location : terengganu
Age : 18
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 21, 2008 7:38 pm

hahak...mmg dsyt m.cik tuh ley bw 309km/j

agk2 m.cik neyh naek kete pew erk??

_________________
Back to top Go down
View user profile
munirah90
Addicted
Addicted


Number of posts : 209
Age : 26
Location : cheras
Age : 18
Registration date : 2008-04-18

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 21, 2008 7:45 pm

Bihun vs Mee

Bihun sangat cemburukan Mee. Walau duduk di rak bersebelahan di supermarket, mereka tak pernah bertegur sapa. Malah Bihun sering mempersendakan Mee di depan umum,

“Dasar si kuning gemuk… ingat orang suka sangat kat dialah tu!”

Hari2 berlalu… namun Mee buat derk aje dengan segala kerenah dan hinaan Bihun. Sehingga satu hari pekerja supermarket mengalih rak Mee ke tempat lain. Bihun gembira kerana tidak lagi melihat musuh tradisinya. Hari berikutnya rak baru diletakkan di sebelah Bihun, rak Spaghetti. Bihun rasa marah dah berteriak,

“Hoi, si kuning gemuk! jangan fikir ko buat teknik rebonding camtu aku tak kenal ko!!!”
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/bongek90
azyana
Moderator
Moderator


Number of posts : 910
Age : 26
Location : Lumut
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 21, 2008 8:20 pm

Laughing hahak.. tak sangka aku mee ngn bihun pn leh gaduh..
aku ingt aku ngn adik2 aku jek yg gaduh..

_________________

' jadilah diri sendiri maka kita tahu siapa diri kita '
Back to top Go down
View user profile http://dyanaazyana.blogspot.com
munirah90
Addicted
Addicted


Number of posts : 209
Age : 26
Location : cheras
Age : 18
Registration date : 2008-04-18

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 21, 2008 8:26 pm

adk bradik x pe..air d'cncang x akn ptus..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/bongek90
munirah90
Addicted
Addicted


Number of posts : 209
Age : 26
Location : cheras
Age : 18
Registration date : 2008-04-18

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 21, 2008 9:04 pm

kedah or klantan??

Timbul persoalan, loghat daerah manakah yang lebih munasabah di antara loghat utara dengan loghat pantai timur?
Jawapannya: Loghat pantai timur (Kelate) adalah munasabah
Perhatikan contoh ayat dibawah :

Bahasa Melayu standard:

“Dia pergi ke rumah jiran untuk mencari emaknya tetapi setelah sampai di situ didapati emaknya tiada”.

Bila diloghat Utarakan:

“Dia pi ghumah jiran nak caghi mak dia, pi pi mak dia tak dak”.

Bila diloghat Kelantankan:

“Dio gi ghumoh jire nok caghi mek dio, gi gi mek dio tak dok”.

Kesimpulan: Tidak mungkin pipi emaknya tiada tetapi kalau gigi maknya tidak ada memang munasabahlah!



Gua Ajaib

Pada satu hari Bedah dan bapanya datang ke Kuala Lumpur dan pergi ke shopping mall…
Anak beranak nie baru first time datang Kuala Lumpur, sebelum nie asyik dok memerap kat kampung… Jalan punya jalan, akhirnya Bedah terpandang lif, lalu dia pun tanyalah bapak dia….

” Pak, itu amenda pak?”
Bapak menjawab,” Entah lah nak….bapak pun baru kali ini nampak menatang tuh….”

Tak lama lepas tu seorang nyonya tua terbongkok-bongkok, tergigil-tergigil pergi ke dinding dan menekan butang lif tersebut…..lif pun terbuka lalu nyonya masuk ke dalam lif dan lif tertutup…..tidak lama kemudian lif terbuka…TINGGGG!!!!!
keluarlah seorang amoi yang punyalah cun macam ANGELINA JOLIE…
lantas berkatalah bapak si bedah kepada Bedah…

“NAK! KAU PERGI AMBIK EMAK KAMU BAWAK KEMARI,
KITA MASUKKAN DIA DALAM GUA AJAIB NIH….CEPAT
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/bongek90
aans_wer
Moderator
Moderator


Number of posts : 753
Age : 26
Location : terengganu
Age : 18
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Mon Apr 21, 2008 9:17 pm

huh...skali mak dier btkr jd hillry duff da..

_________________
Back to top Go down
View user profile
munirah90
Addicted
Addicted


Number of posts : 209
Age : 26
Location : cheras
Age : 18
Registration date : 2008-04-18

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Tue Apr 22, 2008 2:36 am

Fakta sejarah : Mengapa Utara x ditawan portugis

Tolong sebarkan perkara ini (Sejarah Penjajahan Tanah Melayu) kepada kawan kawan kita supaya kita semua dapat kesedaran di sebalik sejarah yang sengaja tak didedah disebabkan agenda tertentu.. Semoga dari pendedahan ini kita mengambil iktibar betapa Ketuanan Melayu disanggah selama ini…..

1508: Alfonso de al buqurque menyampaikan hasratnya kepada Raja portugis untuk meluaskan pegaruhnya ke Asia Tenggara ( Melaka pusat perdagangan asia tenggara ketika itu) dan juga laluan penting perdagangan timur barat. Raja Portugis bersetuju untuk menyediakan kemudahan bala tentera 158 biji kapal, 15300 ( anggaran) bala tentera

1509: Portugis menhantar perisik ke Melaka untuk megetahui keadaan kekuatan pertahanan disana

Oct 1511: Alfonso berjaya menawan Melaka setelah berhempas pulas melawan 5 pahlawan melayu terhandal (Hang Tuah, Hang Lekir, Hang Lekiu,Hang Jebat dan Hang Kasturi) ini adalah mimpi ngeri bagi pihak Alfonso, untuk menawan Melaka serta berlawan dengan 5 Hang bersaudara, mereka perlu mendapat askar tambahan setelah 15k askarnya terkorban dalam pertempuran selama 6 hari itu dengan 5 Hang bersudara..akhirnya dapat juga menawan Melaka setelah hampir kecewa dan putus asa…

1512: Setahun 12 bulan kemudian Alfonso ingin meluaskan kekuasaannya ke Perlis, Kedah dan P.Pinang, yang ketika itu adalah pusat pegeluaran tebu untuk gula rantau ini,…

Feb 1512:Alfonso menghantar perisik ke perlis, kedah dan pulau pinang un tuk mengetahui kekuatan bala tentera di sana mengikut sejarah, perisiknya telah ke kedai kopi sekitar untuk mendapat segala maklumat yang diperlukan.. .

Seminggu selepas

FEB 1512, Perisik balik ke Melaka untuk memberitakan hasil risikan kepada Alfonso Di bawah adalah perbualan percakapan antara perisik dengan Al fonso yang selama ini cuba disembunyikan dalam buku sejarah

Perisik 1.2.3: selamat pagi tuan (sambil bertabik)
Alfonso: selamat pagi
Perisik 1: Begini lah tuan, lupakan saja niat tuan untuk menawa Perlis, Kedah dan Pulau Pinang
Alfonso: Kenapa kuat sangat kah mereka itu..? ( dengan nada marah dan bongkak)
Perisik 2: Untuk menawan melaka yang mempunyai 5 pahlawan terhandal Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Kasturi, Hang Lekir dan Hang Lekiu pun kita kehilangan hampir 15k bala tentera, inikan pula kita nak menawan Perlis, Kedah dan P.Pinangyang mempunyai beribu ribu hang..
Perisik 3: Betoi tu tuan…antaranya

hang sihat, hang buat apa, hang apa khabar, hang lagu mana,hang pi mana,
hang nak pi mana, hang singgah dulu bapak hang,mak hang, adik hang, tok hang
macam macam lagi hang ada kat sana…..

Mendengar hasil risikan itu Alfonso pun tak jadi nak pi serang disebabkan
pengalamannya sebelum ini bersama 5 pahlawan melayu Melaka amat
ngeri……ini kan pula nak berhadapan beribu ribu hang kat situ.

wakakkaka… pkir2 la ek.. huhu…
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/bongek90
munirah90
Addicted
Addicted


Number of posts : 209
Age : 26
Location : cheras
Age : 18
Registration date : 2008-04-18

PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Tue Apr 22, 2008 2:40 am

Cemburu Buta

Seorang isteri ingin menghubungi suaminya, tetapi telefonnya tidak ada kredit lalu menyuruh anak lelakinya menyampaikan mesej penting kepada si suami yang sedang bekerja di tapak pembinaan.

Selepas si anak membuat panggilan, si anak memberitahu ibunya seorang perempuan lain yang menjawab pesanan telefon. Walaupun sudah berkali-kali si anak menelefon, tetap perempuan itu juga yang menjawab.

Si isteri pun dengan marahnya menunggu kepulangan suami dari kerja di depan pintu rumah. Sesampainya suami, si isteri membelasah habis-habisan si suami kerana perlakuan curangnya.

Habis berkumpul jiran tetangga di depan rumah untuk melihat drama petang itu. Si isteri menyuruh anaknya memberitahu semua orang apa yang dikatakan oleh perempuan di talian tadi.

Si anak pun cakap “Harap maaf, nombor yang anda dail berada di luar kawasan liputan. Sila cuba sebentar lagi”.
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/bongek90
Sponsored content




PostSubject: Re: Lawak Jenaka   Today at 1:43 am

Back to top Go down
 
Lawak Jenaka
View previous topic View next topic Back to top 
Page 4 of 6Go to page : Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6  Next
 Similar topics
-
» Huru Hara Huria Kristen Batak Protestan (Gereja HKBP)

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
~~Nine-O Club~~ :: Kedai Kopi :: Sembang-Sembang-
Jump to: