~~Nine-O Club~~

For Who's Born On 1990
 
::Homepage::::Homepage::  HomeHome  Gallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Permata Yg Hilang

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
HyperPlasma
Admin
Admin


Number of posts : 938
Age : 26
Location : Alor Star
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Permata Yg Hilang   Tue Apr 01, 2008 6:30 pm

Aku nk pndpt korank psl minah xbermoral nie
Tersungkur di lembah hina
LONDON: Dia dikenali sebagai kanak-kanak genius matematik dan mendapat tempat di Universiti Oxford ketika usianya baru 13 tahun.

Tetapi kini, satu-satunya perkara diminati Sufiah Yusuf ialah pendapatan diperolehnya dengan menjual tubuh.

Kisah kehidupan terkini Sufiah itu didedahkan dalam laporan edisi online News of the World keluaran semalam.

Menurut laporan itu, bagi Sufiah, penyelesaian matematik hariannya kini hanyalah menawarkan khidmat seks melalui Internet dengan bayaran 130 paun (RM845).

Wanita berusia 23 tahun itu dianugerah kepintaran semula jadi dan menarik perhatian dunia kira-kira 10 tahun lalu dan sepatutnya kaya-raya ketika ini.

Tetapi minggu lalu, kata laporan itu, dia menanggalkan pakaiannya untuk wartawan akhbar itu yang menyamar sebagai pelanggan di flet kos rendahnya.

“Adakah anda sudah mahu memulakan setengah jam pertama?” tanya Sufiah sambil dia menari di atas katil dalam keadaan telanjang bulat.

Dia memberitahu kepada wartawan itu apa yang boleh dia lakukan jika tawaran seks itu diterima.

Dengan menggunakan nama Shilpa Lee, bekas ‘bintang’ kanak-kanak itu mengiklankan khidmat seksnya di laman web pelacur dengan menggambarkannya sedia melayan pelanggan setiap hari dari dari jam 11 pagi hingga 8 malam.

Sufiah turut menggambarkan dirinya ‘amat seksi dan pelajar pintar’ yang gemar kepada lelaki lebih tua.

Seorang rakan lama yang melihat kejatuhannya sebagai kanak-kanak genius menyifatkan perkembangan Sufiah, yang ibunya berasal dari Malaysia, sebagai amat memilukan.

“Dengan kepintarannya, dia pasti boleh meraih pendapatan lumayan dengan pelbagai cara yang dimahukannya. Tetapi dia gagal mengawal hidupnya,” katanya.

Laporan News of the World itu juga menyifatkan kehidupan tidak menyebelahi Sufiah.

Pembabitan wanita itu dalam pelacuran di Salford, Manchester, adalah tragedi terbaru yang menimpa hidupnya sejak kegemilangannya ketika dia bergambar dengan topi graduan di depan wartawan di luar Kolej St Hilda yang berprestij.

Pendedahan akhbar itu berlaku serentak sewaktu bapanya, Farooq yang berasal dari Pakistan mula menjalani hukuman penjara kerana mencabul dua gadis berusia 15 tahun ketika memberi mereka tuisyen matematik.

Sebenarnya, Farooq yang menjadi segala punca kepada masalah yang dihadapi Sufiah, malah sejak dia lulus matematik pada peringkat A-Level yang diperlukan untuk membolehkannya memasuki Oxford pada usia 12 tahun.

Sufiah menjalani disiplin yang ketat diterapkan bapanya serta dipaksa bermain tenis bersungguh-sungguh.

Rutin itu begitu berkesan hingga membolehkan Sufiah menduduki tempat kelapan senarai pemain wanita bawah 21 tahun.

Tetapi selepas tiga tahun di Oxford, polis melancarkan gerakan besar-besaran untuk mencari Sufiah yang ketika itu berusia 15 tahun, selepas dia melarikan diri daripada keluarganya.

Farooq bermati-matan mendakwa Sufiah diculik dan dipengaruhi satu pertubuhan yang berusaha mencari punca kepintarannya.

Bagaimanapun, Sufiah menghantar e-mel kepada keluarganya dengan menyifatkan kehidupan bersama bapanya seperti ‘neraka’.

Satu mesej yang dihantar kepada adiknya berbunyi: “Saya sudah tidak dapat menahan pencabulan fizikal dan emosi yang saya lalui selama 15 tahun. Anda tahu apa yang saya maksudkan.”

Sufiah hilang dua minggu sebelum ditemui di sebuah kafe Internet di Bournemouth, tempat dia bekerja sebagai pelayan hotel.

Dia enggan kembali semula kepada keluarganya, sebaliknya diletakkan di bawah jagaan khidmat kebajikan.

Kemudian terbongkar kisah Farooq dipenjara tiga tahun pada 1992 kerana terbabit dalam penipuan wang berjumlah 1.5 juta paun (RM9.75 juta). Sebelum itu, pada usia 19 tahun, dia pernah dihantar menjalani pemulihan akhlak kerana terbabit dalam penipuan berjumlah 100,000 paun (RM650,000).

Selepas bebas daripada kawalan bapanya, Sufiah kembali ke Oxford untuk menamatkan pengajian tahun akhirnya dalam Ijazah Sarjana Matematik.

Tetapi dia lebih pentingkan untuk menghiburkan dirinya dan gagal menamatkan kursus itu selepas berkenalan dengan peguam pelatih, Jonathan Marshall.

Mereka berkahwin pada 2004 ketika Sufiah berusia 19 tahun dan Jonathan, 24. Namun, hubungan dengan keluarganya terus tegang.

Walaupun diundang, ibu bapa Sufiah dan saudara kandungnya yang lain tidak hadir.

Impiannya untuk hidup bahagia dengan Jonathan berkecai apabila mereka bercerai setahun kemudian.

Kini, wanita itu menjalani kehidupan di flet terbabit dengan menjual tubuhnya untuk membayar sewa.

Sufiah bertemu dengan wakil akhbar itu yang menyamar sebagai pelanggan di laluan masuk ke fletnya dengan hanya memakai skirt pendek, but kulit dan baju-T.

Dengan membawa tiga telefon bimbit, dia ketawa dan berjenaka sambil memimpin ‘pelanggan’ ke apartmen kecilnya.

Sebuah katil tersedia di ruang tamu. Sufiah memberitahu lelaki berkenaan, harganya 130 paun (RM845) sejam dan menawarkannya segelas air sebelum memasang muzik menerusi radio kecil murah dan dengan gementar, menanggalkan skirt serta baju-T.

Sufiah kemudian melucutkan seluar dalamnya dan menari di atas katil. Dia memberitahu wartawan terbabit bahawa dia melakukan seks dengan kondom dan seks oral tanpa perlindungan.

Selepas wartawan itu memberikan alasannya, Sufiah membuatnya terus bercakap dengan berkata, dia masih belajar untuk mendapatkan ijazah sarjana dalam bidang ekonomi menerusi kursus separuh masa selama dua tahun di London.

Pernah disifatkan ibu bapanya sebagai anak yang baik, Sufiah bekerja sendiri tanpa keselamatan atau perlindungan fizikal.

Sufiah yang kelihatan girang tidak menunjukkan sebarang tanda kesedihan mengenai nasib bapanya yang mula menjalani hukuman penjara sehari sebelum itu.

Farooq, 50, dihukum penjara 18 bulan oleh mahkamah di Conventry kerana meraba dua pelajar perempuan berusia 15 tahun.

Mahkamah diberitahu bagaimana Farooq, Mei lalu, tiba di rumah seorang mangsanya itu untuk memberi tuisyen matematik.

Dia mula berbisik pada telinga pelajar itu dan mencium rambut serta pipinya. Dia juga meraba payu dara pelajar itu sambil memujinya dengan berkata pelajar itu pintar dan cantik sebelum meletakkan tangannya pada paha pelajar berkenaan.

Peguam Farooq, Tim Hannam berkata: “Selepas ini, dia tidak akan dibenarkan mengajar dan sebarang harapan untuk memperoleh pendapatan tinggi menerusi teknik pengajarannya yang diasaskannya hingga terbukti kejayaannya, sudah hancur. Reputasinya sudah musnah.”

Kini, jelas, si anak yang melarikan diri daripada teknik belajar yang ketat dan keras, sudah hampir musnah.

Seorang rakannya berkata semalam: “Sufiah mengalami terlalu banyak tragedi dalam hidupnya.

“Saya berharap dia mampu keluar daripada kehidupan dilaluinya ketika ini. Dia orang baik dan sepatutnya memperoleh satu kehidupan lebih baik daripada ini. Anugerah semula jadi yang dimilikinya membawa kecelakaan pada dirinya,” katanya.

_________________
Admin


Back to top Go down
View user profile http://90born.forumotion.com
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Tue Apr 01, 2008 6:34 pm

kecerdikan = kelebihan
xbley mnunjuk2...

kecerdikan + tekanan yg melampaui keinginan = bley jd gila...

kecerdikan + bersyukur + blaja mngikut tahap = kejayaan....

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Tue Apr 01, 2008 6:54 pm


wajah sufiah yg gembira bersama-sama kakak dan bapanya beberapa tahun yg dulu....


wajah sufiah kini ketika berita ini disebarkan...

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...


Last edited by ezat_3928 on Tue Apr 01, 2008 10:34 pm; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
azyana
Moderator
Moderator


Number of posts : 910
Age : 26
Location : Lumut
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Tue Apr 01, 2008 7:23 pm

Seharusnya kita perlu ambil pengajaran drpd cerita sufiah nie dan perlu tahu bahawa Allah itu Maha Berkuasa dan pada bila2 masa shaja Dia akan menarik kembali nikmat yg telah diberikan kpd hamba-Nya. Sesungguhnya hanya akal yg mampu mmbawa manusia ke jalan-Nya dan bukan lah hanya bersandarkan pada ketinggian ilmu semata-mata...

_________________

' jadilah diri sendiri maka kita tahu siapa diri kita '
Back to top Go down
View user profile http://dyanaazyana.blogspot.com
HarzalTheViolet
Super Active User
Super Active User


Number of posts : 498
Age : 26
Location : ~: The Land That Never Was :~
Age : 18
Registration date : 2008-04-01

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Wed Apr 02, 2008 3:05 pm

well,ade sumtin wrong dgn didikan kat situ...

kpintaran x mnjamin mase dpn...

kdg2 kite tgk org tu pndidikan tggi ngan kaye...tp idup die slalu resah...

kite doa same2 agar generasi kite ngan strusnye xde yg akn mngulang peristiwa tersebut...amin
Back to top Go down
View user profile
angel
New User
New User


Number of posts : 22
Age : 26
Location : kuala lumpur
Age : 18
Registration date : 2008-04-14

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Sat Apr 19, 2008 1:15 am

yeah.
semoga generasi kite takde yg mcm tu.
study itu perlu ttp perlu la berpada pada.
jgn smpai terlalu stress.

sosial life juga penting.
tp kite harus bijak memilih mne yg baek & mne yg tdk.
smge aku dan rakan rakan tak terjebak dgn perkara sbgini.
nauzubillah. smge Allah sntiasa memelihara kehormatan diri kita semua.
ameeeeeen.
Back to top Go down
View user profile
annemishi
Addicted
Addicted


Number of posts : 224
Age : 26
Location : kedah dowh~~~
Age : 18
Registration date : 2008-04-08

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Sat Apr 19, 2008 12:45 pm

amiiiin.....

btw, ak rsa kids must hve their childhood tme..
huhuh...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/altoniso
tuyuk
Motivated
Motivated


Number of posts : 180
Age : 26
Location : Kelantan
Age : 18
Registration date : 2008-03-01

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Sat Apr 19, 2008 7:52 pm

hrm...
arap2 kite semua dpt kawal diri drpd segala gejala sosial neh.
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/suecuk
fitrin
New User
New User


Number of posts : 29
Age : 26
Location : johore
Age : 18
Registration date : 2008-04-20

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Sun Apr 20, 2008 8:41 am

dak2 cerdik ni susah nak predict cara pemikiran diorg ..
pepun diorg pn manusia biase gak ..
ade minus n plus macam org biase ..
pepn kite amek iktibar supaye diri kite pn xt'glg dlm bab2 mcm ni ..
Back to top Go down
View user profile
enginerd_182
Moderator
Moderator


Number of posts : 439
Age : 26
Location : selangor
Age : 18
Registration date : 2008-04-15

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Sun Apr 20, 2008 2:31 pm

tak gune jugak kalau blaja tinggi2 cm sufiah ni.bak kate dr tg asmadi,kalau xde iman+taqwa cmni la jd nyer...
Back to top Go down
View user profile
Dozen
Active User
Active User


Number of posts : 373
Age : 26
Location : Kuala Lumpur
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Mon Apr 21, 2008 2:20 pm

Aku tk heran pown dgn dye ni. Ramai kta lupa ttntg citew Perlumbaan Arnab dn Kura2. Byk pengajaran dlm citew tu. Klu kwnk rsa prjalanan khidupan kwnk agak cerah dn selasa jgn lew kwank jd smbnk dn cpat berpuas hati mcm arnab. Klu kwnk rsa prjalanan hidup kwnk agak susah dn lmbat jgn lew berhenti berusaha mcm kura2. Mksud aku wlaupown kta ni genuis, result spm bgus/trok or dpt msuk Ipt yg bgus/tros jgn berhenti mncuba coz kta tk taw apew ending dlm khidupan kta ni. Cba kwank tgk kura2 yg dikatkn tkde pluang nk menank dgn arnab jdi juara gaks di garisan penamat. Jadikan ksah Sufiah dn Arnab Kura2 sbgai pengajaran dlm khidupan kta Razz
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/dozenrox
angel
New User
New User


Number of posts : 22
Age : 26
Location : kuala lumpur
Age : 18
Registration date : 2008-04-14

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Mon Apr 21, 2008 9:15 pm

Dozen wrote:
Aku tk heran pown dgn dye ni. Ramai kta lupa ttntg citew Perlumbaan Arnab dn Kura2. Byk pengajaran dlm citew tu. Klu kwnk rsa prjalanan khidupan kwnk agak cerah dn selasa jgn lew kwank jd smbnk dn cpat berpuas hati mcm arnab. Klu kwnk rsa prjalanan hidup kwnk agak susah dn lmbat jgn lew berhenti berusaha mcm kura2. Mksud aku wlaupown kta ni genuis, result spm bgus/trok or dpt msuk Ipt yg bgus/tros jgn berhenti mncuba coz kta tk taw apew ending dlm khidupan kta ni. Cba kwank tgk kura2 yg dikatkn tkde pluang nk menank dgn arnab jdi juara gaks di garisan penamat. Jadikan ksah Sufiah dn Arnab Kura2 sbgai pengajaran dlm khidupan kta Razz

wah bestnye perumpamaan ni!
serius suke!
naek kan smgt aku jep.
heee. thanks!
Back to top Go down
View user profile
Dozen
Active User
Active User


Number of posts : 373
Age : 26
Location : Kuala Lumpur
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Thu Apr 24, 2008 12:48 am

Tu lew perumpamaan yg sesuai utk kta2 ni yg menumpuh alam remaja tp org dye tk ske k? Wahaha Razz
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/dozenrox
aans_wer
Moderator
Moderator


Number of posts : 753
Age : 26
Location : terengganu
Age : 18
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Sun Apr 27, 2008 9:03 pm

lorr dozen ayt tuh cam ayt yg ak pnh dgr tyme prgrm motvsi pmr ak dlu...

ad pluang jd mtvtor neyh..

hik2

_________________
Back to top Go down
View user profile
Dozen
Active User
Active User


Number of posts : 373
Age : 26
Location : Kuala Lumpur
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Mon Apr 28, 2008 11:04 pm

Ada k org pki erk kna saman motivasi tu HeHe. Tkde lew lgpown citew arnab dgn kura2 tu citew universal lew so sume negara taw Laughing
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/dozenrox
Sponsored content




PostSubject: Re: Permata Yg Hilang   Today at 6:20 am

Back to top Go down
 
Permata Yg Hilang
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Ayat-ayat yang hilang dalam alkitab
» MAKKAH Kota Paling Aman
» Ayat Quran Yg Musnah Dimakan Kambing
» kata murtadin salman rushdie, AL Qur'an hilang 127 ayat, benarkah?
» Firman Tuhan Yang Hilang

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
~~Nine-O Club~~ :: Kedai Kopi :: News Update-
Jump to: