~~Nine-O Club~~

For Who's Born On 1990
 
::Homepage::::Homepage::  HomeHome  Gallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Guest
Guest



PostSubject: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Mon Apr 07, 2008 3:38 pm

"Azlina Jailani telah menang di Mahkamah. Mereka tak akan menang kerana melawan Allah, mereka hanya menang sementara di dunia... sapa yg lebih berkuasa.... sama-samalah kita berdoa agar kita, generasi kita dan semua Islam yg ada sekarang sentiasa dlm Agama Allah dan dilindungi Allah terpesong aqidah... amin

Pertubuhan Melayu Murtad telah diluluskan!!
Persatuan Melayu Kristian telah SAH ditubuhkan di Malaysia !!
Injil telah dicetak & di edar...
IFC buat RoadshoW besar-besaran sokong kebebasan Beragama...
Bersedialah wahai saudara - saudari ku yang amat disayangi...
BERDOALAH SEMOGA UMAT ISLAM SELAMAT ISLAM DIHINA DI MALAYSIA

Dunia akhir zaman semakin menakutkan bila berkait dgn soal akidah. Nak jadi apa dah ni??Patut laa ada yang kata tak nak ada anak.Bukan takut nak beranak, tapi takut ada anak yang terpesong akidah.. baik tak de langsung!!

Mufti Perak, Datuk Harussani Zakaria bangkit dalam isu ini dengan membuat kenyataan akhbar bahwa umat Islam wajib isytihar perang terhadap pertubuhan IFC itu dan minta 50 ahli politik Islam yang menurunkan signature sebagai menyokong penubuhan IFC itu bertaubat kepada Allah swt kerana dibimbangi aqidah mereka sudah terbatal.Datuk Harussani juga minta kepada semua penceramah, semua ustaz-ustaz yang mengajar kuliah-kuliah dan semua khatib-khatib, supaya jangan lupa cakap benda ni dalam kuliah-kuliah dan di atas mimbar-mimbar Jumaat bahwa pertubuhan IFC ini adalah musuh Islam di M`sia.
Tuan-tuan tau depa minta apa kat PM?...

Depa send memorandum kepada PM meminta 15 perkara berhubung dengan Islam supaya dimasukkan dalam perlembagaan Malaysia .
Antaranya:

1) Setiap anak yang baru dilahirkan di Malaysia jangan dikaitkan dengan mana-mana agama sehinggalah anak itu berusia 18 tahun- Tu dia tuan-tuan. Ini apa cerita ni? Maknanya, anak-anak kita langsung tidak boleh dididikkan dengan cara Islam. Kita tak boleh bubuh nama Islam kat anak-anak. Sampai umur 18 tahun, baru boleh duduk bincang di mahkamah,tanya kat anak kita, 'Hang nak ikut ugama apa?'...Kalau dia kata nak jadi hindu, maka jadi hindulah dia. Kita tak boleh nak buat apa sebab dah digazetkan dalam Perlembagaan Negara.

2) Di dalam dokumen pengenalan mykad dan passport dihapuskan kolum identiti agama - maknanya, perkataan 'Islam' yang ada kat mykad kita itu,depa minta di'tiada'kan

3) Mana-mana orang bukan Islam kalau nak kahwin dengan orang Islam, dia tidak perlu masuk Islam.

4) Mana-mana orang Islam yang nak kahwin dengan orang bukan Islam,mestilah dia tukar agama kepada bukan Islam.


5) Sebagaimana kerajaan Malaysia menyalurkan dana kepada masjid-masjid,begitu juga kerajaan Malaysia mesti menyalurkan dana kepada semua rumah ibadat orang bukan Islam.

6) Peraturan sekolah yang mengizinkan anak orang Islam menutup aurat hendaklah dimansuhkan, kerana ia menghina agama bukan Islam.

7) Hapuskan mahkamah syariah kerana ia juga menghina agama-agama lain -mahkamah syariah kalau takdak, habih la kita tuan-tuan. Walaupun la ni bukannya perfect, tapi itulah satu-satunya mahkamah yang defence agama kita. Kalau mahkamah syariah disingkirkan, masalah faraid pusaka, masalah nikah kahwin, cerai talak apa semua tu macamana?...Kalau tak dak mahkamah syariah, maknanya, perkahwinan tidak akan berjalan di atas akad nikah,sebaliknya, perkahwinan akan dibuat secara berdaftar.

8)Cool Mana-mana orang bukan Islam yang masuk Islam, semua hartanya dikembalikan kepada waris yang tidak beragama Islam.

9) Mana-mana pasangan yang bukan Islam, apabila masuk Islam, maka hak penjagaan anak tidak boleh diberikan kepada mereka.

10) Sebagaimana program-program di radio dan tv yang menerangkan tentang ajaran Islam dalam bahasa ibunda masing-masing, begitu juga ajaran-ajaran lain daripada Islam juga perlu diberi ruang.

11) Sepertimana Quran, hendaklah kerajaan Malaysia turut mencetak bible dalam bahasa Melayu untuk diedarkan di seluruh negara.

12) Apa istimewanya Islam sehingga ditabalkan sebagai agama rasmi diMalaysia ? ...lagi 3 ana tak ingat, anta boleh refer dalam Majalah Millenium Muslim.

Ini dia tuan-tuan, Islam diludah depan mata kita sendiri, so mana sensitiviti kita terhadap agama kita sendiri?...Datuk Harussani tegur PM dan 50 ahli politik Islam yang sokong pertubuhan tersebut supaya dibatalkan pertubuhan itu. Tau 50 orang Islam tu kata apa?...Depa kata kat Mufti Perak, 'Ni lah kalau dah terlalu tua jadi mufti, tak open minded langsung!'...Datuk Harussani balas dalam majalah 'Millenium Muslim',katanya, 'Di atas sikap open-minded rakyat Malaysia yang terlampau lebih,maka inilah hadiahnya!'...

Ini dia kata-kata seorang ulama di Malaysia . Yang lainnya sunyi sepi termasuklah akhbar-akhbar, macam ada benda dalam mulut sampai tak boleh nak buka!
Back to top Go down
azyana
Moderator
Moderator


Number of posts : 910
Age : 26
Location : Lumut
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Mon Apr 07, 2008 4:25 pm

Nauzubillah..

Tanda-tanda menunjukkan dunia hampir tiba di penghujung nya...

_________________

' jadilah diri sendiri maka kita tahu siapa diri kita '
Back to top Go down
View user profile http://dyanaazyana.blogspot.com
Guest
Guest



PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Mon Apr 07, 2008 4:31 pm

2laaa.....
taw je hal2 mcm ni...
aku da takut da...
ble ke wat nyer islam mcm 2...
adeeeiiii...
Back to top Go down
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Mon Apr 07, 2008 7:41 pm

huhu...kite hanya mampu brdoa..
so, klu menadah tgn tu, jgn la asyik doa utk parents, diri sndiri n kuarge je...
doa2 kn la utk kwn2, masyarakat, saudara seagama, n mereka yg telah prgi...
harap2 ISLAM dpt terus kukuh n maju sperti kgemilangan die dulu..

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
Dozen
Active User
Active User


Number of posts : 373
Age : 26
Location : Kuala Lumpur
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Mon Apr 07, 2008 10:38 pm

Dh taw lma pown tp nk wut mcm mna dwnk lbey pilih dunia drpd akhirat tp tk bley salahkn dwnk gaks. Ni lew akibat klu kta melupakn Al-Quran dn Sunnah Nabi pstu meninggikn demokrasi ciptaan barat dn membuat undang2 ciptaan manusia yg ternyata ada kecacatan coz undang2 tu sendiri dikawal oleh manusia. Siyes aku ckp tkde makhamah yg bersih pown skank sbab manusia tu pnoh dgn melakukn kesilapan Wink
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/dozenrox
tuyuk
Motivated
Motivated


Number of posts : 180
Age : 26
Location : Kelantan
Age : 18
Registration date : 2008-03-01

PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Mon Apr 07, 2008 11:25 pm

aku masuk topik nih..
ttbe tlintas name sufiah.
hrm..
Back to top Go down
View user profile http://www.friendster.com/suecuk
enginerd_182
Moderator
Moderator


Number of posts : 439
Age : 26
Location : selangor
Age : 18
Registration date : 2008-04-15

PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Sun Apr 20, 2008 2:42 pm

ameeroz wrote:
huhu...kite hanya mampu brdoa..
so, klu menadah tgn tu, jgn la asyik doa utk parents, diri sndiri n kuarge je...
doa2 kn la utk kwn2, masyarakat, saudara seagama, n mereka yg telah prgi...
harap2 ISLAM dpt terus kukuh n maju sperti kgemilangan die dulu..

tol2..kite kene doa utk org islam gak esp yg dok kt afghanistan,iraq,palesti,dll.

sbb kite kt cni senang lenang+aman

the least kite ley wat is doa kan diorang.sbb aku denga klu kite tak doa kn derang...derang tuntut kat kite kat akhirat nnt



P/S:de terlepas kt mahkamah dunie.kat akhirat de takkan terlepas mahkamah ALLAH.padan muke Mad
Back to top Go down
View user profile
azyana
Moderator
Moderator


Number of posts : 910
Age : 26
Location : Lumut
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Sun Apr 20, 2008 2:59 pm

gambar Lina Joy ( belakang sekali ) & Para peguamnya


_________________

' jadilah diri sendiri maka kita tahu siapa diri kita '
Back to top Go down
View user profile http://dyanaazyana.blogspot.com
Guest
Guest



PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Wed Apr 23, 2008 3:48 pm

EEEEE..... MLUAT AKU TGOK!!!.....
Back to top Go down
eD
New User
New User


Number of posts : 37
Age : 26
Location : johor bahru
Age : 18
Registration date : 2008-04-08

PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Wed Apr 23, 2008 7:47 pm

nilah dunie akhir zaman...
same2 lah kite berdoa agar umat ISLAM smakin kuat dri sgi iman dan amalan nye....
berdoa juge kpd org yg bukan islam mahupun murtad dibukakan pintu hidayah utk kembali semula ke jalan yg bnr....
Amin....
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/blizzard
one_ummah90
Moderator
Moderator


Number of posts : 99
Location : mergong
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Fri Apr 25, 2008 12:53 am

ni bkn kes lama?yg aku dpt tau kumpulan 11 ja yg aktf..erm,sikit pndpat..kes murtd bleh diminimumkan klu kita laksana hudud..so,fikir2 la and tgk pa tndakan kita..

kembalikan hidup dalam Islam..klu x smpai bla kita nk jd negara umat islam.kita kna tbuh negara Islam,bkn negara umat islam..fham kot mksud aku

_________________
Membangun Bersama Islam
Kembalikan Hidup Islam
Back to top Go down
View user profile http://suara-ummah.blogspot.com
Sponsored content




PostSubject: Re: GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???   Today at 2:25 am

Back to top Go down
 
GEMPAK!!! LINA JOY MENANG DI MAHKAMAH???
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Lina
» Kristen BUKANLAH Solusi Indonesia Menang Sepak Bola
» KENAPA KRISTEN SELALU KALAH DEBAT.?

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
~~Nine-O Club~~ :: Kedai Kopi :: News Update-
Jump to: