~~Nine-O Club~~

For Who's Born On 1990
 
::Homepage::::Homepage::  HomeHome  Gallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 merajuk?? cmne nk pujuk??

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: merajuk?? cmne nk pujuk??   Fri Apr 18, 2008 1:45 am

Kenapa merajuk?


Sebelum kita mengetahui cara untuk memujuk ini, kita harus tahu
apakah menyebabkan seseorang itu merajuk. Seseorang itu merajuk
disebabkan atas beberapa sebab.

1. Cemburu
Ya, ini merupakan faktor utama kenapa
si Dia merajuk. Dia cemburu disebabkan ada sesuatu yang cuba mengambil
anda dari dirinya. Seperti kawan-kawan, pekerjaan, keluarga dan
sebagainya.
2. Tidak dapat apa yang diinginkan
Si Dia menginginkan sesuatu dari anda, tetapi anda tidak memberikannya.
Sebagai contoh, Si Dia ingin memakan roti canai (kenapa pasal roti
canai pulak ni?), tetapi anda tidak mahu, dan anda ingin makan benda
lain. Jadi, si Dia pun merajuk sebab dia hendak jugak makan roti canai.
Payah jugak ni.
3. Orang lain lebih hebat dari dia
Adakalanya dia akan merajuk untuk mendapatkan perhatian dari anda. Dan
kadangkala, si Dia merajuk disebabkan ada sesuatu yang membuatkan dia
berasa marah dan tidak selesa. Untuk mengubat perasaan dia itu, dia
perlukan anda disamping dirinya tetapi dengan cara yang sangat berbeza
— merajuk.







Bagaimana nak pujuk?


Ok. Sekarang ini kita sudah mengetahui sebab kenapa si Dia boleh
merajuk. Dan sekarang bagaimanakah cara untuk memujuknya. Diingatkan,
tips-tips ini bukan langkah-langkah untuk memujuk, cuma sebagai panduan
atau tips sahaja.
1. Terangkan perkara sebenar
Adalah lebih mudah berkata benar dari berdusta. Ceritakan kepada si Dia
apa yang berlaku pada anda dan tanya pada si Dia kenapa dia merajuk.
Berterus teranglah
dalam perhubungan anda. Janganlah berselindung. Dengan mengwujudkan
budaya bertanya dan berkata benar ini, dapat mengeratkan perhubungan
kerana, anda mengambil berat si Dia. Ini juga bermaksud anda
menunjukkan bahawa anda menyayangi dia.
2. Bertolak ansurlah dan bijak dalam membuat keputusan
Memang sukar untuk kita bertolak ansur tetapi tidak bermakna kita kalah
sekiranya kita mengalah. Dalam situasi sebegini, anda haruslah bijak
dalam membuat sesuatu keputusan. Sekiranya si Dia merajuk dan anda
tidak berjaya memujuknya, gunakan gaya anda yang tersendiri dalam
memujuk hatinya. Dengan ini, anda kelihatan bijak dalam membuat
keputusan.

3. Ucapkan kata-kata “manis”
Manis tidak semestinya manis bukan? Ketika si Dia tengah merajuk, cuba
anda bergurau senda dengan dia dengan menggelarkan si Dia, “bucuk”,
“comot”, “manje” dan sebagainya. Dalam pada itu, selit-selitkan
ayat-ayat power
anda dalam perbualan tetapi masih mengekalkan perkataan-perkataan manis
seperti yang saya sebutkan tadi.
4. Nyanyikan lagu buatnya
Ha…tips ini merupakan bagi saya tips yang paling ultimate.
Kalau ditanya, berapa ramai yang sanggup nyanyi untuk kekasihnya?
Pernah tak anda menyanyikan lagu untuk kekasih anda? Mungkin jawapannya
ramai yang mengatakan tidak. Namun, hakikat nya, cara ini lebih mudah untuk memujuk seseorang kerana dapat si dia dpt mendengar
suara buah hatinya menghiburkan dirinya. Tidakkah ianya menggembirakan?
Sudah pasti senyuman terukir di bibirnya.

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
ciK idA
Moderator
Moderator


Number of posts : 261
Age : 26
Location : tEpeN bEsh~
Age : 18
Registration date : 2008-02-28

PostSubject: Re: merajuk?? cmne nk pujuk??   Fri Apr 18, 2008 2:28 am

camne nk pjuk adek yg ske majok...
die majok myb sbb ak ske ngutuk die...
or myb sbb ak x leh nk slesaikn mslh die...
or die mmg ske majok...
ngegge...
bg tips skit....
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/akuida
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: merajuk?? cmne nk pujuk??   Fri Apr 18, 2008 2:32 am

ape kata ko pn try majuk skali...
msti die bengang ngan ko..
hahaha...

xde la...
erm...
aku rasa rr kn....
mmg die ske cmtu...
n die ske ko ngutuk2 die...
kdg2 laki ni, ske guraw2 cmtu...hik3

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
azyana
Moderator
Moderator


Number of posts : 910
Age : 26
Location : Lumut
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: merajuk?? cmne nk pujuk??   Fri Apr 18, 2008 8:21 am

suka gurau dgn merajuk?? peh! tnsion aku klu cmtu.. bounce

_________________

' jadilah diri sendiri maka kita tahu siapa diri kita '
Back to top Go down
View user profile http://dyanaazyana.blogspot.com
aans_wer
Moderator
Moderator


Number of posts : 753
Age : 26
Location : terengganu
Age : 18
Registration date : 2008-03-08

PostSubject: Re: merajuk?? cmne nk pujuk??   Fri Apr 18, 2008 8:52 am

klo adek mjuk tuh...kre ok r..

klo kwn ak....p.we dier slalu mjuk...siap nangis2 g..

ak yg jd pemerhti pown..nympah n trase nk sepak jew llki yg xgentle tuh..

_________________
Back to top Go down
View user profile
annemishi
Addicted
Addicted


Number of posts : 224
Age : 26
Location : kedah dowh~~~
Age : 18
Registration date : 2008-04-08

PostSubject: Re: merajuk?? cmne nk pujuk??   Fri Apr 18, 2008 1:06 pm

huhuh...
aiseyh~~ men tarek tali yaa...
umm..
ngn mmber2 slalu aa..
klo nk pujok...
wat jaa sgla bnda yg merapu (any jokes)
hahah..pastuh ok aa...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/altoniso
munirah90
Addicted
Addicted


Number of posts : 209
Age : 26
Location : cheras
Age : 18
Registration date : 2008-04-18

PostSubject: Re: merajuk?? cmne nk pujuk??   Sun May 04, 2008 7:44 pm

yg penting..
bunag ego okeh..
Razz
no ego2 bile nk pujuk org..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/bongek90
Sponsored content




PostSubject: Re: merajuk?? cmne nk pujuk??   Today at 8:25 pm

Back to top Go down
 
merajuk?? cmne nk pujuk??
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
~~Nine-O Club~~ :: Kedai Kopi :: Tipz Corner-
Jump to: