~~Nine-O Club~~

For Who's Born On 1990
 
::Homepage::::Homepage::  HomeHome  Gallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 10 GOLONGAN TERPELIHARA MAYATNYA

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
Guest
Guest



PostSubject: 10 GOLONGAN TERPELIHARA MAYATNYA   Tue Apr 29, 2008 12:15 am

Di sebutkan di dalam satu riwayat, bahawasanya apabila para makhluk dibangkitkan dari kubur, mereka semuanya berdiri tegak di kubur masing-masing selama 44 tahun UMUR AKHIRAT dalam keadaan TIDAK MAKAN dan TIDAK MINUM, TIDAK DUDUK dan TIDAK BERCAKAP.

Bertanya orang kepada Rasulullah saw :
"Bagaimanakah kita dapat mengenali orang-orang mukmin kelak di hari qiamat?"
Maka jawabnya Rasulullah saw:
"Umat dikenal kerana WAJAH mereka putih disebabkan oleh WUDHU'."
Bila qiamat datang maka malaikat datang ke kubur orang mukmin sambil membersihkan debu di badan mereka KECUALI pada tempat sujud. Bekas SUJUD tidak dihilangkan. Maka memanggillah dari zat yang memanggil. Bukanlah debu itu dari debu kubur mereka, akan tetapi debu itu ialah debu KEIMANAN" mereka.Oleh itu tinggallah debu itu sehingga mereka melalui titian" Siratul Mustaqim dan memasuki alam syurga, sehingga setiap orang melihat para mukmin itu mengetahui bahawa mereka adalah pelayan Ku dan hamba-hamba Ku.

Disebutkan dlm hadith Rasulullah saw bahawa sepuluh orang yang mayatnya TIDAK BUSUK dan TIDAK REPUT dan akan bangkit dalam tubuh asal diwaktu mati :-

1. Para Nabi
2. Para Ahli Jihad
3. Para Alim Ulama
4. Para Syuhada
5. Para Penghafal Al Quran
6. Imam atau Pemimpin yang Adil
7. Tukang Azan
8. Wanita yang mati kelahiran/beranak
9. Orang mati dibunuh atau dianiaya
10. Orang yang mati di siang hari atau di malam Jumaat jika mereka itu dari kalangan orang yang beriman.

Di dalam satu riwayat yang lain dari Jabir bin Abdullahra sabda Rasulullah saw:
Apabila datang hari qiamat dan orang orang yang beradadi dalam kubur dibangkitkan maka Allah swt memberi wahyu kepada Malaikat Ridhwan:
" Wahai Ridhwan , sesungguhnya Aku telah mengeluarkan hamba-hamba Kuberpuasa ( ahli puasa ) dari kubur mereka di dalam keadaan letih dan dahaga.Maka ambillah dan berikan mereka segala makanan yang digoreng dan buah-buahan syurga.

Maka Malaikat Ridhwan menyeru, wahai sekelian kawan-kawan dan semua""anak-anak yang belum baligh, lalu mereka semua datang dengan membawa" dulang dari nur dan berhimpun dekat Malaikat Ridhwan bersama dulang yang penuh dengan buahan dan minuman yang lazat dari syurga dengan sangat banyakmelebihi daun-daun kayu di bumi. Jika Malaikat Ridhwan berjumpa mukmin maka dia memberi makanan itu kepada mereka sambil mengucap sebagaimana yang difirman oleh Allah swt di dalam Surah Al-Haqqah bermaksud :

"Makan dan minumlah dengan sedap disebabkan AMAL yang telah kamu kerjakan pada hari yang telah lalu itu."
Back to top Go down
Dozen
Active User
Active User


Number of posts : 373
Age : 26
Location : Kuala Lumpur
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: 10 GOLONGAN TERPELIHARA MAYATNYA   Tue Apr 29, 2008 6:06 pm

Aku ada terbukak 1 video youtbe ni memula aku ingat ni video mayat2 org islam yg tk reput tp rupanya2 video psl pope/santo/father/sister christian yg mayat tk reput dgn siap2 lgu puji2 christian dlm bhasa melayu. Terkejot gaks aku tgk tp aku tk bpew pcaya video tu. Mayb patung kowt tp klu btol dwnk tk reput mayb dwnk ikot ajaran christian yg awal2 dlu bkannya christian diubah sbab stok mayat2 yg zaman dlu2 pnya Wink



Bley tgk dkat cni klu kwnk berminat :
http://youtube.com/watch?v=_wbU7_CJdJY&feature=related
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/dozenrox
Guest
Guest



PostSubject: Re: 10 GOLONGAN TERPELIHARA MAYATNYA   Tue Apr 29, 2008 6:09 pm

kan org kristian ada yg main awet mayat 2....
lbi2 lagi yg glongan2 ko sbut 2...
klu xsilap aku ar....
sbb aku pna nmpk 1 cerita 2....
(xs'suai utk knak psal isu p'kaumannya kuat)
Back to top Go down
Dozen
Active User
Active User


Number of posts : 373
Age : 26
Location : Kuala Lumpur
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: 10 GOLONGAN TERPELIHARA MAYATNYA   Tue Apr 29, 2008 6:16 pm

aRe=fiza wrote:
kan org kristian ada yg main awet mayat 2....
lbi2 lagi yg glongan2 ko sbut 2...
klu xsilap aku ar....
sbb aku pna nmpk 1 cerita 2....
(xs'suai utk knak psal isu p'kaumannya kuat)

Yang awet mayat tu zaman moden pnya tp tu mayat zaman2 Hang Tuah dlu lew. Wahaha salah 1 yg mayat kna awet adalah Lenin ketua pertama USSR dlu. Dye pown bley kta idola aku klu dlm blok barat lew Razz
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/dozenrox
Guest
Guest



PostSubject: Re: 10 GOLONGAN TERPELIHARA MAYATNYA   Wed Apr 30, 2008 1:50 pm

adooiiii.....
aku tgok sume myt 2 mcm patung jew....
klu ya ar mayat real... mmg nmpk sgt la da kena awet...

n ada 1 cerita ni...
aku rsa korang taw gak ni...
(aku citer ni pun xbaper nk ingat)
just taw... gali smula kubur tentera2 mati jihad
t'cangkul kaki mayat pastu darah memancut kuar...
(mayat terpelihara kan??)

aku tgok video 2...
sume mayat pucat jew xda darah....
so xble trma rsanya....
Back to top Go down
Sponsored content




PostSubject: Re: 10 GOLONGAN TERPELIHARA MAYATNYA   Today at 8:18 am

Back to top Go down
 
10 GOLONGAN TERPELIHARA MAYATNYA
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» maksud hadits terpecah 73 golongan
» 7 Golongan yang Mendapat Naungan Allah di Hari Kiamat
» Islam Kalah dengan Yahudi dan Nasrani!
» Boleh Non-Islam maupun Islam dari Golongan yang Belum Tentu Benar, Sepanjang Tidak Membohongi Diri Sendiri
» renungan buat seseorang yang suka membahas sesuatu yang mutasyabihaat atau syubhat dalam alquran

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
~~Nine-O Club~~ :: Kedai Kopi :: Islamik Corner-
Jump to: