~~Nine-O Club~~

For Who's Born On 1990
 
::Homepage::::Homepage::  HomeHome  Gallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
stereokumonomu
Super Stylo
Super Stylo


Number of posts : 807
Age : 26
Location : bangsar, KL
Age : 18
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Tue May 06, 2008 1:53 am

hmm....
x pena tgk ler care siti bertudong... klau pena pon da x ingt...
tlg post pic die bertudong bley?
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Tue May 06, 2008 2:02 am

aaaa... mula2 dia tudung ttp suma...
tp skrg ni... dia da wat lain...
aku tgok pun ada gaya "sister"
mcm lam konsert anugera pa 2 nta...

<bukan nk kutuk just nk jdkan ikhtibar>
Back to top Go down
stereokumonomu
Super Stylo
Super Stylo


Number of posts : 807
Age : 26
Location : bangsar, KL
Age : 18
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Tue May 06, 2008 2:36 am

ummah,,
ko tau pape x psal agame laen nih,,
sbgai ilmu, klau bley nk gak tau tntg kprcayaan dorg.
klau kt sini knape christ pkai tdung gak.,, camtu lar
Back to top Go down
View user profile
Emora
Active User
Active User


Number of posts : 309
Age : 26
Location : lumut
Age : 18
Registration date : 2008-03-21

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Tue May 06, 2008 9:12 am

hmm...siti 2 benonyew ikut gaye datin la.ate dh namew pown istri dato'.tpi kn molek kalo pki tudg tutp sume,bruk beno aq tgk pki tdg tpi jmbul tekuar.huhu.
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/eeraz
one_ummah90
Moderator
Moderator


Number of posts : 99
Location : mergong
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Tue May 06, 2008 11:54 am

kristian asalnya adalah sma mcm kita sbb depa adalah pngikut nabi Isa.tp bla depa dh seleweng dr ajaran sbnar,maka sesatlah..kitab injil sbg cnth dh byk diseleweng smpai ada byk tfsiran injil..mngenai tudung,ada sesetengah mazhab kristian diwjibkan pkai tdung tp para pnganut diorg seleweng.... kita bleh tgk di gereja di malaysia da ja org kristian pkai tdung..

kebanyakan org Barat sbnarnya xda agama so kita kna fham yg kebanyakkan org Barat adalah free thinker

_________________
Membangun Bersama Islam
Kembalikan Hidup Islam
Back to top Go down
View user profile http://suara-ummah.blogspot.com
stereokumonomu
Super Stylo
Super Stylo


Number of posts : 807
Age : 26
Location : bangsar, KL
Age : 18
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Tue May 06, 2008 7:16 pm

owh... pagan? athesi? kn kn?
Back to top Go down
View user profile
munirah90
Addicted
Addicted


Number of posts : 209
Age : 26
Location : cheras
Age : 18
Registration date : 2008-04-18

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Tue May 06, 2008 8:17 pm

hari tu time lalu kdai runcit..aku tnampak la satu paper ni komen psl cr siti btudung..aku x ingat paper ape..then siti ckp dye cume b'selendang bwt mase skang..mcm2 btl la..haizz..
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/bongek90
Guest
Guest



PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Tue May 06, 2008 8:42 pm

rara wrote:
hmm...siti 2 benonyew ikut gaye datin la.ate dh namew pown istri dato'.tpi kn molek kalo pki tudg tutp sume,bruk beno aq tgk pki tdg tpi jmbul tekuar.huhu.

hehehe... tul2...
aku sukung...
mmg xcantik pun...
Back to top Go down
one_ummah90
Moderator
Moderator


Number of posts : 99
Location : mergong
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Fri May 09, 2008 12:21 am

Tudung dan artis,satu isu yang sekian lama diperkatakan oleh ramai pihak terutama golongan agama.Isu ini menjadi hangat apabila artis menyifatkan pemakaian tudung memerlukan masa yang sesuai.Sebagai contoh,ramai artis beranggapan bahawa pemakaian tudung hanya boleh dilakukan selepas pulang dari mengerjakan umrah serta haji.

Ada juga artis yang sudah pergi ke Kota Suci masih tidak memakai tudung dengan pelbagai alasan seperti belum sampai seru,perubahan perlu secara perlahan dan saya tidak mahu hipokrit.Ayat-ayat ini sememangnya telah lama didengar sehingga masyarakat dapat menjawab sendiri jawapan persoalan ini sebelum artis menjawabnya.

Sikap artis sememangnya nyata bercanggah dengan ajaran Islam yang sebenar.Tudung bukanlah satu perkara yang perlu dilaksanakan selepas pulang dari kota Suci tetapi merupakan kewajiban bagi setiap insan yang menganut agama Islam. Tudung bukanlah bahan untuk difesyenkan tetapi merupakan satu perintah Allah ke atas setiap Muslimat. Tetapi malangnya ramai orang beranggapan bahawa tudung perlu dipakai selepas pulang dari Makkah.Lebih malang apabila penyanyi nombor satru Malaysia,Datuk Siti Nurhaliza menyatakan bahawa dia hanya akan mengekalkan imej berselendang,

Jika kita perhatikan tindakan Siti ini,nyata ia melanggar serta mempersenda Islam.Lihat sahaja cara dia memakai tudung,amat menyerupai seorang penganut Kristian.Alahai artis Islam,mana letak agamamu?

Malah ada juga artis wanita yang bertudung namun masih tidak faham mengenai batasan aurat serta hubungan antara bukan mahram.Lihat sahaja ramai artis yang memakai tudung tetapi masih ada yang bersalaman antara lelaki dan wanita.Ada juga yang beranggapan bahawa aurat wanita hanya terletak pada rambut lalu mereka menutup rambut sahaja sehingga mendedahkan bahagian leher,dada,serta tangan mereka walhal aurat wanita meliputi seluruh anggota badan kecuali muka dan tapak tangan.Allah berfirman dalam Kalamullah:

Dan katakanlah kepada perempuan-perempuan yang beriman supaya menyekat pandangan mereka (daripada memandang yang haram), dan memelihara kehormatan mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka kecuali yang zahir daripadanya dan hendaklah mereka menutup belahan leher bajunya dengan tudung kepala mereka dan janganlah mereka memperlihatkan perhiasan tubuh mereka melainkan kepada suami mereka, atau bapa mereka, atau bapa mentua mereka, atau anak-anak mereka, atau anak tiri mereka, atau saudara-saudara mereka, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang lelaki, atau anak bagi saudara-saudara mereka yang perempuan, atau perempuan-perempuan Islam, atau hamba-hamba mereka, atau orang gaji dari orang-orang lelaki yang telah tua dan tidak berkeinginan kepada perempuan, atau kanak-kanak yang belum mengerti lagi tentang aurat perempuan dan janganlah mereka menghentakkan kaki untuk diketahui orang akan apa yang tersembunyi dari perhiasan mereka dan bertaubatlah kamu sekalian kepada Allah, wahai orang-orang yang beriman, supaya kamu berjaya.

(surah An-Nur Ayat 31)

Dalil ini secara jelas membuktikan batasan aurat wanita dan lelaki. Selain itu, antara kesilapan artis kita ialah menutup aurat bermakna mengurangkan rezeki.Namun pernahkah kita terfikir yang memberi rezeki itu siapa?Adakah pengarah atau Allah Yang Esa?

Secara lisan saya memohon kepada artis-artis Islam yang masih berpura-pura dalam isu tudung ini,lihatlah kembali kepada dalil al-Quran dan Hadis. Janganlah anda menganggap isu penutupan aurat ini sebagai isu remeh.Carilah rezeki secara halal dan gigihlah mencari rezeki secara betul.Hal ini bertepatan dengan sabda Rasulullah yang diriwayatkan oleh Ibnu Umar yang bermaksud :

" Bahawa Allah cinta kepada orang-orang mukmin yang berkerja (berusaha)."

Kepada artis yang memakai tudung ala agama lain,cuba renungkan dalil ini:

Sungguh kalian akan mengikuti jejak langkah orang-orang sebelum kalian selangkah demi selangkah, hingga apabila mereka memasuki lubang dhab(biawak), niscaya kalian mengikutinya. Para sahabat bertanya, apakah maksudnya orang-orang yahudi dan nasrani? Beliau berkata: siapa lagi kalau bukan mereka."(HR. Bukhari Muslim).

Akhir kalam,maafkan saya dalam menulis artikel ini namun niat hanya satu iaitu untuk menyedarkan diri saya serta insan lain.Kita semua adalah bersaudara maka wajib bagi kita menasihati saudara.Kepada artis jika anda terjumpa artikel ini,renungkan dan kembalilah kepada nilai hidup Islam yang sebenar.Akhir kata renungkan ayat ini sebagai garis panduan dalam menangani isu sosial dalam kalangan wanita Islam:

“Hai Nabi! Katakanlah kepada isteri-isterimu, anak-anak perempuanmu dan isteri-isteri orang mu’min semua hendaklah mereka melabuhkan jilbab-jilbab mereka atas (muka-muka) mereka.Yang demikian itu lebih memastikan mereka agar dikenali (sebagai wanita Islam) supaya mereka tidak diganggu.” (al-Ahzab: 59)

petikan blog sapa ntah..

_________________
Membangun Bersama Islam
Kembalikan Hidup Islam
Back to top Go down
View user profile http://suara-ummah.blogspot.com
kuceng
New User
New User


Number of posts : 20
Age : 26
Location : perak
Age : 17++
Registration date : 2008-03-29

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Tue Jun 10, 2008 4:42 pm

lalalala..no comment..asal btudong suda.
Back to top Go down
View user profile
unsleepable
New User
New User


Number of posts : 84
Age : 26
Location : Somewhere out of nowhere
Age : 18
Registration date : 2008-03-27

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Wed Jun 11, 2008 1:51 am

hmm..
nk ckp beburok pon..aku..x bminat..dier x dpt hidayah..dah Allah x nk bgi lgi..x yah la nk kutok kan..just doakan dier dpt hidayah..lgipon kutuk2 kiter dpt dosa wt per..dh la bazir air liur lak tu..

kalolah air liur tu bley wt petrol,msti x der org ngumpt,kan?
Back to top Go down
View user profile http://versusme.wordpress.com
stereokumonomu
Super Stylo
Super Stylo


Number of posts : 807
Age : 26
Location : bangsar, KL
Age : 18
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Wed Jun 11, 2008 10:36 am

unsleepable wrote:


kalolah air liur tu bley wt petrol,msti x der org ngumpt,kan?




tu r, sume jd pendiam, xnk ckp da, membazir stiap liter....hahaha



pasni aku nk ludah dlm tank jap...haha....


pandai unsleepable~
Back to top Go down
View user profile
unsleepable
New User
New User


Number of posts : 84
Age : 26
Location : Somewhere out of nowhere
Age : 18
Registration date : 2008-03-27

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Wed Jun 11, 2008 2:49 pm

lps ni,mesti rating blog kiter naikkan,dah sumer org pon bisu...so medium komunikasi blog/forum/chtroom je la..haha..

evil nyer idea..tpi x guna..sbb air liur x kan bley jdi petrol..huhu..ke bley..?
Back to top Go down
View user profile http://versusme.wordpress.com
stereokumonomu
Super Stylo
Super Stylo


Number of posts : 807
Age : 26
Location : bangsar, KL
Age : 18
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Wed Jun 11, 2008 10:11 pm

bley.... nnt aku soh dak2 chemical try wat adjustment....haha


thread ni da abis lom?... nk close ke?
Back to top Go down
View user profile
unsleepable
New User
New User


Number of posts : 84
Age : 26
Location : Somewhere out of nowhere
Age : 18
Registration date : 2008-03-27

PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Fri Jun 13, 2008 2:15 am

alah..close2 je lah..cian aku..bkk thread manyak2 tpi bls spatah dua je..x smpt nk bazir ayaq liur~
Back to top Go down
View user profile http://versusme.wordpress.com
Sponsored content




PostSubject: Re: Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)   Today at 4:08 pm

Back to top Go down
 
Gaya Tudung Siti mcm Paderi Kristian..(just nk tgur ja)
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Kisah Loo Jo Yee Gadis Cina 17 Tahun Peluk Islam (bahasa Melayu)
» syekh siti djenar
» Penurunan Jumlah Umat Kristen
» Kepemimpinan Muhammad dan Dampaknya bagi Islam dan Muslim
» Cara Berpakaian Kristen

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
~~Nine-O Club~~ :: Kedai Kopi :: Sembang-Sembang-
Jump to: