~~Nine-O Club~~

For Who's Born On 1990
 
::Homepage::::Homepage::  HomeHome  Gallery  FAQFAQ  SearchSearch  RegisterRegister  Log inLog in  

Share | 
 

 TENTANG JIN DAN SYAITAN

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
enginerd_182
Moderator
Moderator


Number of posts : 439
Age : 26
Location : selangor
Age : 18
Registration date : 2008-04-15

PostSubject: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Fri May 09, 2008 5:55 pm

Ini adalah sebagai panduan kepada kita semua

TANDA-TANDA PADA WAKTU TIDUR

1. Sangat susah tidur pada waktu malam, kalaupun dapat tidur sudah lama bersusah payah.

2. Rasa cemas dan sering terbangun pada waktu malam.

3. Mimpi yang buruk atau mimpi melihat sesuatu yang menakutkan serta ingin memekik untuk meminta pertolongan akan tetapi tidak sanggup.

4. Mimpi yang sangat menyeramkan.

5. Mimpi melihat berbagai macam binatang seperti melihat kuching, anjing, unta, ular, singa, serigala atau tikus.

6. Gigi geraham yang berbunyi pada waktu tidur.

7. Tertawa, menangis atau memekik pada waktu tidur.

8. Berperasaan sedih pada saat tidur.

9. Berdiri serta berjalan ketika tidur tanpa sedar.

10. Mimpi seolah-olah akan jatuh dari tempat yang tinggi.

11. Mimpi sedang berada di kuburan, ditempat pembuangan sampah atau tempat yang mengerikan.

12. Bermimpi melihat orang sangat aneh, seperti sangat tinggi, sangat pendek atau sangat hitam.

13. Bermimpi melihat hantu.

TANDA-TANDA PADA WAKTU SADAR ATAU JAGA

1. Kepala selalu pusing, yang tidak disebabkan oleh penyakit pada dua mata, telinga, hidung, gigi, tekak atau perut.
2. Selalu lupa dari zikir Allah, solat dan ketaatan lainnya.
3. Fikiran yang kacau / Selalu lesu dan malas / Saraf yang tersumbat.
4. Rasa sakit pada salah satu anggota badan sedangkan doktor perubatan tidak sanggup mengubatinya.

MACAM-MACAM GANGGUAN JIN

1. Gangguan sepenuhnya, iaitu jin mengganggu seluruh badan seperti orang yang mengalami berbagai macam saraf yang tersumbat.
2. Gangguan tidak secara keseluruhan, iaitu jin mengganggu salah satu dari anggota badan, seperti tangan, kaki atau lidah.
3. Gangguan yang berterusan, iaitu jin terus berada dalam tubuh seseorang sehingga memakan waktu yang sangat lama.
4. Gangguan seketika, iaitu tidak lebih dari beberapa detik seperti seseorang yang mengalami mimpi buruk.

DIANTARA PENYEBAB GANGGUAN JIN :

1. Jin lelaki kadangkala jatuh cinta kepada orang perempuan dan kadangkala jin perempuan jatuh cinta kepada orang lelaki.
2. Kerana kezaliman manusia terhadap mereka, seperti menumpahkan air panas atau menimpakan sesuatu barang dari tempat yang tinggi.
3. Kezaliman yang dilakukan oleh makhluk jin kepada manusia tanpa sesuatu sebab tertentu. Yang berhubungan dengan prekara ini jin tidak akan dapat menganggu manusia kecuali manusia itu dalam keadaan : Sangat marah, Sangat takut, Sangat lalai dan Mempunyai nafsu syahwat yang tinggi.

SEBAB-SEBAB MASUKNYA JIN KE DALAM DIRI MANUSIA
Kadang-kadang terjadinya gangguan jin kepada manusia adalah dikeranakan syahwat, hawa nafsu dan mabuk cinta, keadaan ini sama seperti yang dialami manusia. Ada pula kadangkala manusia dan jin melakukan perkahwinan serta mempunyai anak. Perkara yang demikian banyak terjadi dan banyak pula ulama' yang membicarakannya.
Berlakunya perkara tersebut adalah disebabkan kebencian atau pembalasan oleh kerana ia disakiti sebahagian manusia, atau makhluk jin ini menyangka bahwa sebagian manusia sengaja menyakitinya dengan cara mengencingi mereka, menumpahkan air panas, atau membunuh mereka, padahal manusia tidak mengetahuinya. Dikalangan makhluk jin juga ada yang bodoh, ada yang zalim, sehingga mereka menjatuhkan hukuman dengan cara yang tidak patut, keadaan ini sebagaimana juga yang kita jumpai dalam kehidupan manusia yang bodoh.
Jika keadaan tersebut terjadi, perbuatan yang demikian itu adalah merupakan perbuatan yang keji dan dilarang oleh Allah SWT. Justeru itu perkara ini haruslah dijelaskan kepada jin tersebut dengan mengatakan bahawa perbuatan mereka itu dalah perbuatan keji yang diharamkan. Penjelasan seperti ini perlu dijelaskan kepada mereka supaya mereka tahu bahawa pada diri mereka akan berlaku hukuman Allah dan Rasul-Nya yang diutus kepada semua makhluk manusia dan makhluk jin.
Kepada mereka juga harus dijelaskan, bahawa manusia tersebut tidak mengetahui dan tidak sengaja menyakiti mereka sehingga tidak patut untuk dihukum. Jika mereka melakukan hal itu di rumah atau di kerajaan mereka maka mereka dibolehkan atau bebas bertindak. Sedangkan mereka tidak mempunyai hak untuk tinggal di tempat kediaman manusia tanpa izin dari mereka, mereka hanya berhak tinggal di tempat-tempat kosong yang bukan menjadi tempat tinggal manusia.

CARA JIN MASUK KE DALAM TUBUH MANUSIA.

Jin adalah sejenis makhluk berwujud udara sedangkan manusia memiliki lubang bulu roma, kerana itulah dia dapat masuk ke dalam tubuh manusia dari bahagian manapun juga. Makhluk jin diciptakan dari zat yang sejenis udara sebagaimana firman Allah :
artinya,"Dan Allah menciptakan jin dari api yang menyala". ( Ar-Rahman: 15 ) Dalam hal ini Ibn Abbas berkata: yaitu dari ujung nyalanya api, sedangkan ujung nyalanya api adalah merupakan udara panas yang keluar dari api.
Ketika jin masuk ke dalam tubuh manusia, makhluk ini langsung menuju ke otak, melalui otak ini dia dapat mempengaruhi bahagian mana saja yang dia sukai dari tubuh manusia. Para doktor perubatan telah mengkaji dan membuktikan bahawa orang yang terkena penyakit kerasukan jin memiliki gelombang otak yang sangat halus dan sangat aneh yang ada di dalam otaknya.
Ditambah lagi dengan keterangan dari orang yang ahli tentang cara pengubatan orang yang kerasukan jin, bahawa jin itu memberitahunya bahawa mereka berada di otak manusia.

PERLINDUNGAN TERHADAP GANGGUAN.

1. Sentiasa berzikir dan bertaqarrub kepada Allah dengan memperbanyakkan istighfar. Ini adalah karena apabila seseorang semakin bertambah dekat dengan Allah maka syaitan akan semakin menjauinya.
2. Mengucapkan "Bismillah" pada setiap kesempatan, yaitu ketika :-

Hendak melompat dari tempat yang tinggi.

Mengambil sesuatu di atas tanah.

Memasuki tempat yang menakutkan seperti tempat yang gelap, sunyi dan kosong.

3. Berzikir kepada Allah pada waktu-waktu tertentu. Seperti pada waktu pagi, petang ataupun pada waktu makan.
4. Tidak membunuh ular yang ada di dalam rumah kecuali telah memohon kepada Allah agar ia keluar dari rumah.
5. Tidak mendengar nyanyian ataupun seruling yang dapat mengundang syaitan dan menimbulkan perbuatan zina. Yakni, nyanyian yang dapat merangsang nafsu seseorang.
6. Tidak memandang wanita dengan penuh nafsu dan juga tidak berdua-duaan dangan wanita yang bukan muhrimnya.
7. Jangan tinggal di rumah kosong yang sudah lama tidak dihuni orang, di kawasan perkuburan dan tempat-tempat kotor lainnya.
8. Jangan menunaikan solat sewaktu matahari terbit dan terbenam.
9. Jangan membuang air kencil merata-rata atau di lubang binatang.
10. Jangan sekali-kali menyeksa dan menyakiti anjing atau kucing.
11. Hindarkan dari melakukan perbuatan maksiat. Perbuatan maksiat itu adalah senjata ampuh bagi syaitan.
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Fri May 09, 2008 6:19 pm

bapa aku klu bwa kereta....
msuk lam kwasan yg kliling hutan...
asal kat selekoh tajam jew...
mesti hon...

aku tnya np
dia kta... spya xt'langgar makhlus halus...
kta xnmpk n xdpt elak..
so bila bunyikan hon...
makhlus halus ble pwasan...
kita lalu tmpt diorg...
n diorg elak dri kna langgar...
Back to top Go down
enginerd_182
Moderator
Moderator


Number of posts : 439
Age : 26
Location : selangor
Age : 18
Registration date : 2008-04-15

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Fri May 09, 2008 8:06 pm

oww camtu ke.aku tataw a plak...abis klo kite x hon ade probability ke kete jatuh dlm gaung??
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Fri May 09, 2008 8:15 pm

waa... xla jg...
perla ko...
2 just nk jga2 jew...
klu xmo buat pun xpa...
Back to top Go down
enginerd_182
Moderator
Moderator


Number of posts : 439
Age : 26
Location : selangor
Age : 18
Registration date : 2008-04-15

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Fri May 09, 2008 8:16 pm

heee...oww camtu ke...tataw a plak aku
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Fri May 09, 2008 8:38 pm

alaaaaaaaaaaaaaaa.....
klu aku mandu....
main pecut jew....
hahahah....
da t'langgar pgar bru tkn break..
ekeke....

nsb bwa bwa kreta yg bsar.. pajero...
tahan lasak...
wakakaka....
Back to top Go down
enginerd_182
Moderator
Moderator


Number of posts : 439
Age : 26
Location : selangor
Age : 18
Registration date : 2008-04-15

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Fri May 09, 2008 9:21 pm

at least ko pndai gak bawak kete... Wink aku takot nk blaja...err blk cte td..kat asrama aku pon ade senior yg jin kawen ngan de...smpi mengandung x silap aku..tp cikgu2 paham a..kwn aku kate..jin die nak kawen ngan muke yg xde parut...jom sme toreh muke memasing.. lol!
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Fri May 09, 2008 9:24 pm

waaaa.... kwn ko 2 xda parut lgsg ar??
hehehe....
slmat yg ada byk parut jerawat.... Twisted Evil
Back to top Go down
HarzalTheViolet
Super Active User
Super Active User


Number of posts : 498
Age : 26
Location : ~: The Land That Never Was :~
Age : 18
Registration date : 2008-04-01

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Sat May 10, 2008 2:39 am

al kuliyyah ptg smlm syok seh...

tajuk die syifa...

diorg citer psl jin dan setan2,rasukan dan care merawat...

ustz abu hassan din pn ader...x silap aku tuh name die...

pastu die tnjuk live rawat org kne rasuk kat dpn audience tuh...

gile seh...

aku mnt gak ilmu2 prbomohan nih hahah!!
Back to top Go down
View user profile
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Sat May 10, 2008 9:38 pm

aRe=fiza wrote:
bapa aku klu bwa kereta....
msuk lam kwasan yg kliling hutan...
asal kat selekoh tajam jew...
mesti hon...

aku tnya np
dia kta... spya xt'langgar makhlus halus...
kta xnmpk n xdpt elak..
so bila bunyikan hon...
makhlus halus ble pwasan...
kita lalu tmpt diorg...
n diorg elak dri kna langgar...

huhu...
aku ada dgr citer rr...
salah satu tmpat kt sarawak...
jalan tu xley lalu wktu maghrib...
aku xtaw nape xley...
tp ramai org yg eksiden kt situ...
bese nye blaku wktu maghrib...

diorg ckp,
diorg cm trlanggar 1 bnde, then kete diorg trbalik...

makcik aku ckp kt aku...
kt jln tu mmg ada 1 signboard tulis cmni rr lebih kurang...
"KLU ANDA SAMPAI DI KAWASAN INI PADA PUKUL 7-8 MLM,
SILA BERHENTI DI BAHU JALAN"

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
enginerd_182
Moderator
Moderator


Number of posts : 439
Age : 26
Location : selangor
Age : 18
Registration date : 2008-04-15

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Sat May 10, 2008 11:02 pm

seram nye..aku pon ade gak dgr cte cam ko cte tuh..tp kat sabah..
Back to top Go down
View user profile
Dozen
Active User
Active User


Number of posts : 373
Age : 26
Location : Kuala Lumpur
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Tue May 13, 2008 4:46 pm

10. Mimpi seolah-olah akan jatuh dari tempat yang tinggi.



Ni pown tanda jin ganggu gaks k? Ini adalah mimpi yg plg kerap aku mimpi sejak kecik cmpi lew skank. Sjak mimpi tu aku fobia tinggi Razz
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/dozenrox
stereokumonomu
Super Stylo
Super Stylo


Number of posts : 807
Age : 26
Location : bangsar, KL
Age : 18
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Tue May 13, 2008 6:32 pm

hmm aku risau jugak....
kdg2 aku tido.. aku akan mimpi aku tumbuk org...xpon bergado r...
pdahal aku xde dendam ngan sape2... last2 sedar2 aku da tumbuk abg aku kt sbelah... naseb die x sedar.....

kdg2 bergado smpai jtuh katil bru sedar....
n bile aku bngun aku siap bley ingt ngan sape aku bergado n camane aku bergado.....

seram lak bile pk....

de sape2 ley translate tdo aku nih?
adkh ini slah 1 gangguan jugak?? scratch
Back to top Go down
View user profile
Dozen
Active User
Active User


Number of posts : 373
Age : 26
Location : Kuala Lumpur
Age : 18
Registration date : 2008-02-27

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Fri May 16, 2008 11:23 pm

aRe=fiza wrote:
bapa aku klu bwa kereta....
msuk lam kwasan yg kliling hutan...
asal kat selekoh tajam jew...
mesti hon...

aku tnya np
dia kta... spya xt'langgar makhlus halus...
kta xnmpk n xdpt elak..
so bila bunyikan hon...
makhlus halus ble pwasan...
kita lalu tmpt diorg...
n diorg elak dri kna langgar...



Bkan ni mmg peraturan JPJ klu lalu selekoh tajam kna hon? Wakaka Razz
Back to top Go down
View user profile http://www.myspace.com/dozenrox
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Sat May 17, 2008 12:12 am

bila baca btol2...
bru aku teringat...
dlu...
aku pnah mimpi...
tgk diri aku dlm kain kapan...
waaa...
seram woo..
tgk muka parents aku sumer nangis...family aku sumer nangis2....
bila aku sedar2 je...
aku ada kt bawah krusi dgn tekak aku trcekik...<<tido kt ruang tamu
sejak dr tu...aku xnk tido kt ruang tamu...seram giler....

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
stereokumonomu
Super Stylo
Super Stylo


Number of posts : 807
Age : 26
Location : bangsar, KL
Age : 18
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Sat May 17, 2008 1:09 am

huhu...
..........

pe petanda mimpi ni sume?....
ade org kate mimpi mainan tido.. tp x rase cam maen2 jer,...
Back to top Go down
View user profile
ameeroz
Moderator
Moderator


Number of posts : 916
Age : 26
Location : melaka
Age : 18
Registration date : 2008-02-26

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Sat May 17, 2008 1:11 am

ntah rr...
aku pn xtaw...
wlaupn org ckp tu juz mainan tido je...
tp...ntah rr...
a lot of things need to know...

_________________
aku sesat...
hmm... i think so...
help me pliz...?



my new num...
.-0176652669-
sory sgt2 klu b4 dis
ada yg xd balas msj nya...
maaf d minta...
Back to top Go down
View user profile http://profiles.friendster.com/ezatameer
stereokumonomu
Super Stylo
Super Stylo


Number of posts : 807
Age : 26
Location : bangsar, KL
Age : 18
Registration date : 2008-02-29

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Sat May 17, 2008 1:20 am

hmm....

da kire supernatural nih...\

ummah g mane ek? bnyk gak nk tnye psal mende nih, die lg arif..
Back to top Go down
View user profile
Guest
Guest



PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Sat May 17, 2008 3:55 am

btul ar mmp mainan tdo ja..
tp aku da dgr la..
klu ko mmp biasa skitar stga jam sblum msuk wktu subuh.. (ko taw klu ko t'bgun ar)
2 knonnya.. mmp yg bnr2 akn t'jdi..
tp ntah la.. aku xcaya ar sgt...

klu ko mmp lbi2 lg tym ptg..
2 mmg la mmp biasa jak..

tym tdo.. otak kt msi b'fungsi...
so.. bunyi or kwsan skitar tmpt tdo kta..
m'pengaruhi minda kta.. lbi2 lgi bunyi ar...
2 yg aku pna bca n tgok lam tv...
Back to top Go down
HarzalTheViolet
Super Active User
Super Active User


Number of posts : 498
Age : 26
Location : ~: The Land That Never Was :~
Age : 18
Registration date : 2008-04-01

PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Sat May 17, 2008 6:41 pm

em btol2!!

besenye 2/3 mlm trakhir uth kalo mimpi besenye yg btol...
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: TENTANG JIN DAN SYAITAN   Today at 4:07 pm

Back to top Go down
 
TENTANG JIN DAN SYAITAN
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» Dalil aqli dan naqli tentang HARAMnya babi
» Jaringan Islam Liberal, SESAT? Gus Dur juga LIBERAL? dan Apa pandangan teman sekalian tentang islamlib???
» penjelasan tentang miqat haji
» apa tanggapan Muslimin tentang FPI?
» nubuat tentang nabi isa di akhir zaman menurut Qur'an dan hadits

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
~~Nine-O Club~~ :: Kedai Kopi :: Islamik Corner-
Jump to: